duminică, 29 noiembrie 2009

Cele zece reguli ale bunului simt

Citind una alta pe net mi-au atras atentia aceste zece reguli ale lui Chris Simion.
Pot sa le numesc cele zece reguli ale bunului simt sau cele zece reguli care trebuie sa le stii daca ai cei sapte ani de acasa  sau cele zece reguli prin care demonstrezi ca esti om si nu "alceva din regnul animal" sau cele zece reguli care te scutesc de o gramada de probleme si ar mai fii de spus dar nu vreau sa va plitisesc.

  Aste sunt cele zece reguli magice ale lui Chris Simion:

1. Daca vrei sa faci un bine, atunci fa-l cand este nevoie.
2. Daca poti sa faci pe cineva fericit, nu sta pe ganduri.
3. Daca dai ceva, nu astepta ca fapta sa se intoarca.
4. Daca primesti ceva, da mai departe.
5. Daca nu poti sa ajuti pe cineva, spune-i-o in asa fel incat sa nu o recepteze ca pe un refuz.
6. Daca poti sa construiesti ceva, nu distruge.
7. Daca poti, fii hotarat in ceea ce spui si ceea ce faci.
8. Daca devii celebru, ramai modest.
9. Daca esti nervos, nu-ti descarca nervii pe altii.
10. Daca faci o observatie, nu jigni.(Chris Simion)

 Daca noi Romani am respecta pe jumatate aceste reguli ... Romania ar fii departe din multe puncte de vedere dar ... din pacate nu este asa.
 M-am gandit la bunul simt al Romanilor si aici nu vreau sa generalizez dar stiu ei care sunt aceia ...si cum se respecta regulile lui Chris Simion in Romanian version :

1.De ce sa fac un bine cand mai bine fac un rau "Sa moara si capra vecinului"
2.De ce sa fac pe cineva fericit cand mai bine il fac sa sufere "Sa vada cine e seful..."
3.Daca ti-am facut un favor pai trebuie sa imi vii inzeci inapoi "Ti-am dat odata imi esti dator toata viata"
4.Cum sa impart cu alcineva ce am primit? "Cei al tau e si al meu cei al meu e numai al meu"
5.Cum sa nu te ajut eu pe tine ... suna-ma!. Cand vine momentul nu mai raspunde la telefon sau ti se raspunde sec "Nu pot!".
6.Tipic romanesc intai distrugem tot si dupa ... vedem ce mai facem... poate mai construim sau poate ... NU.
7.Romanul este foarte "hotarat" in momentul in care vrea ceva ... dar pina sa realizeze acel lucru se razgandeste exponential cu numarul  persoanelor carora le-a cerut parerea despre planul lui "pleaca de acasa sa cumpere un bou si vine cu ou ... ca ia spus lui cineva ca e mai bine asa"
8. Pe romanul modestia il caracterizeaza pina la momentul cand devine "Jupinu" atunci sa dus totul pe apa sambetei ... nu mai ajungi la nasul lui nici cu prajina.
9.Romanul cand este nervos ... e bomba ecologica nene ... a fost invatat de mic ca nu este bine sa tina in el ... face rau la ficat ... asa ca primul care ii iese in cale si-a luat-o ... asta e a cautat-o nu e vina lui.
10. Pai ce rost are sa spui o observatie cu blindete ... mai bine nu mai fac observatia ... nu frate cand faci o observatie trebuie sa o asezonezi cu cat mai multe jigniri ca alta data sa nu mai indrazneasca sa fac o greseala ... doar e om nu.

Ca tot vin sarbatorile de iarna va rog eu hai sa incercam sa fim mai drepti si mai buni ...

4 comentarii:

ProxxyM spunea...

merge...
Tare imaginea...
Bafta...si cat mai multe "poaste"...aaa posturi

Anonim spunea...

imi place articolul, si-mi place f mult regulile pe care noi, din pacate , le respectam cu sfintenie. le-ai transpus fff bine... bravo ! :) ....

tare bine ar fi daca... am respecta macar juma din regulile adevarate :) ...

Rauol spunea...

Ar fii minunat daca macar o parte din noi ar respecta macar jumate din ele dar ... suntem romani

Diana spunea...

O mica observatie:nu doar romanii aplica cele 10 reguli ale "bunului simt". Absolut toate natiile au reprezentanti de "nadejde".
Ni se pare ca romanii le fac pe toate,bune sau rele,pur si simplu pentru ca romanii interactioneaza intr-un numar covarsitor cu ...romanii.

Related Posts with Thumbnails